pirmdiena, 2009. gada 3. augusts

Vienīgā baltā.

Damiens, viens no maniem vietējiem draugiem, sestdien man uzrīkoja tūri pa klubiem, uz kuriem baltie neejot. Vispār jau te klubi kā klubi, parasti gan baltie, gan melnie, citreiz pārsvarā baltie, bet tas vienmēr atkarīgs no mūzikas ne no kā cita. Olalā, bet Damiena tūrē man atvērās pazemes valstība!!! Tu ieej iekšā un viss ir vienkārši viens ritms un kustība, turklāt kaut tāda prieka (atkal jau gospeļa) atmosfēra. Un akjel tur dejo visi, pat tie, kas it kā spēlē biljardu vai stāv rindā pēc alus, un, pieļauju, ka arī tie, kas pie pisuāra, viņi visi, protams, ir ritma un kustības iemiesojumi, pat pēc daudziem aliem es esmu kā kokainā Doroteja, kas nejauši iekritusi MTV klipā. Bet tā atmosfēra ir kaut kāda maģiska, nevar nedejot.

Tiktāl par pozitīvo. Bet nu jā, tajās visās vietās es biju vienīgā baltā. Nu tas ir tā – visi uz tevi skatās principā nemitīgi, vakara gaitā kādi 4 gab nāk virsū „come to my place come to my place or we can do that behind those backdoors”, deju placī visi atkāpjas malā paskatīties, vairumam pēkšņi ir nepieciešamība spraukties garām, citam vienkārši pietiek ar iegrābšanos dibenā, cits lūdz, lai es parunāju ar viņa draudzeni, viņa to ļoti gribot, bet baidoties. Pat Damiena draugi, ar kuriem atnācām kopā, mēģina sarunāt vietu manā istabā un, kad dodamies prom skaudīgi novēl „Enjoy” laikam jau pārliecībā, ka mans vienīgais mērķis šai tūrē bija nogrābt un izmēģināt. Un visi visi visu laiku skatās. Un labi apzinos, ka arī Damiens ceļ savas akcijas, atrādīdamies ar balto sievieti.

Tas viss ir diezgan, dažbrīd ļoti nepatīkami, un tomēr man vēl nepatīkamāks brīdis bija Vecrīgā 2007. Gada Vecgada vakarā, kad bars latviešu brašuļu trīsdesmitgadnieku kliedza pakaļ melnādainam vīrietim rasistiskas rupjības. Toreiz vispār uznāca raudiens par manu bezspēcību un situācijas trulumu. Turklāt liela daļa eiropiešu un amerikāņu nomēģina te savus atvaļinājuma šokolādes puišus, tāpat vien, piedzīvojuma pēc, vairumam man zināmo apmaiņas studenšu un brīvprātīgo te ir savi trīs mēnešu un mēneša boyfriendi, tāpēc man īsti nav iemesls apvainoties par nepareizo notulkošanu, ierodoties vietā, „ kur būšu vienīgā baltā”. Turklāt, vairums no vietējiem melnādainajiem vismaz bērnībā lūgušies, kaut varētu būt baltie un kā nu ne, ja tikai tāpēc, ka neesi balts, tev ir liegts iekāpt autobusā, vilcienā vai iebraukt pilsētā. Baltuma „neatvairāmā pievilcība” ir cieši saistīta ar privilēģijām, kuras pilnīgi nepamatoti esam baudījuši un baudām.

Tāpēc paliksim vien pie ritma un kustības. Tas bija ellīgi lielisks vakars.

5 komentāri:

  1. labi rakstu komentāru otrreiz, jo pirmais pazuda.

    sporta svētkos Daudzesē viena meitene no Ķeguma firmas nēsāja līdzi aptuveni gadu vecu afroamerikāņu/melno/nēģeru bērneli. Visi jokoja veco anekdošu "... labi, ka nepiedzima mikimausis." stilā, prašņāja viens otru, vai tas ir pieņemts bērns vai kā, BET neviens tolerances, vai vēl sazinkā dēļ tā arī neuzprasīja kas tas par bērniņu. Es arī neuzprasīju, jo nezināju kā. Nezināju pat kā lai šo apzīmē - par nēģerbērniņu vai mazo melno sprogainīti....

    AtbildētDzēst
  2. nu man jau labaak patiik, ja prasa, pat ja neveikli. te, piemeeram, man vilcienaa sveshas anaXhosa sievietes vienaa briidii saka - zini, tev taads babyface, izskaties kaa 3 gadus veca. mazliet samulsu, bet ne ljoti.

    AtbildētDzēst
  3. nu te atkal ir viena cita lieta - vienīgais nēģerbērnelis izraisa pastiprinātu interesi tāpat kā vienīgā baltāčiksa klubā, BET jautāt "kur tāds bērns radies, vai tas ir pieņemtais" man būtu grūti pat bezbērnu baltajam pārim kuram pēkšņi ir uzradies gadu vecs bērns. Tomēr tās privātās lietas, kas iebaksta, ka tev ir pieņemts bērns vai tu esi pieņemts man šķiet tādas jūtelīgas un delikātas.

    bet varbūt tas tikai tā man ar pareizās ģimenes :D :D :D pieredzi, bet cti to uztver nesakāpināti. :)

    AtbildētDzēst
  4. + par to babyfeisu - priecājies kamēr tev vien ir babyface vai babybut :)

    AtbildētDzēst
  5. nu man liekas, ka gadījumā, ja tas ir tik acīmredzami, kas visi to aiz muguras jau ir apsprieduši, tad jau morālā skāde ir nodarīta un var vienkārši ņemt un noprasīt

    AtbildētDzēst